søndag 7. mars 2010

Vi flikker med flickr

Flickr er i løpet av denne uken blitt testet ut! I denne omgang valgte jeg flickr istedenfor Google Picasa ettersom jeg allerede har bildene jeg ønsker å dele katalogisert på egen PC. Men GP er relevant  - spesielt i SSM sammenheng hvor flere ved museet kan legge ut og dele bilder gjennom en felles bildebank.

Men tilbake til flickr. Mitt første søkeord ble - hold deg fast - Sunnmøre Museum!!
Ferieminner fra ”Barb and Diane” (nochechloes) dukket opp med Sunnmøre Museum godt representert fra deres rundtur på Sunnmøre sommeren 2009. Solpånett kunne selvfølgelig ikke være noe dårligere – konto er opprettet - sjekk  http://www.flickr.com/photos/solpanett/ med tags, CC og det hele :)

Kan du gjette hvilken gruppe solpånett valgte å bli medlem av? Begynner på S…En region…(for øvrig i Norge…) Første stavelse er noe alle gjerne vil være…Sau…Sauda??? Det er vel ingen region vel – ikke noe alle vil være heller tror jeg. Prøv igjen. Sunn…Sunnmøre??? Riktig!

Og ikke nok med det, solpånett ble medlem nr 100 i gruppen! Regner med at rød løper, heder og ære blir meg tildelt i ikke alt for nær fremtid. Jepp – du leste riktig – ikke alt for nær fremtid. Gruppens siste oppdatering var nemlig gjort for 36 MÅNEDER siden…

1 kommentar:

  1. Nok en gang vel utført:-) Og vi får forske litt videre på det CC problemet vi diskuterte. Jeg skal høre med Hilde.

    Mvh Frøydis

    SvarSlett