lørdag 13. mars 2010

Slik ble jeg min egen kringkastingssjef

For en som har sitt favorittprogram sendt på ”eteren” på et tidspunkt som nesten aldri passer er Podcast løsningen. Nå hører jeg mine favorittprogram akkurat når det passer meg – herlig!

Hvordan jeg fant frem? Skremmende enkelt – men 2 små forutsetninger ligger der jo:
1) Du bør vite hva som er ditt favoritt program.
2) Gjennom hvilken kanal programmet sendes.
Har du svaret på disse to så er du godt i gang.

Ettersom ett av mine favorittprogrammer går på NRK gikk jeg naturlig nok inn på NRK sine hjemmesider. Før jeg gikk videre i mitt søk fanget overskriften ”Bli din egen kringkastingssjef” min interesse. ”Hvorfor ikke” tenkte jeg ”Jeg har jo dialekta i vertfall…”

Her lå ”oppskrift” på hvordan abonnere på en podkast (NRK skriver med k og ikke c – ettersom jeg nå er min egen kringkastingssjef OG har dialekten så skriver jeg heretter med k). I tillegg ligger her lenker til ulike podkasters – ikke bare NRK sine. Jeg gikk imidlertid inn på podkast for NRK programmer og fant mitt kjære ”Hallo i uken” – klikket på RSS knappen og la den pent og pyntelig inn på Feeder på ”Mine favoritter” sammen med mine øvrige abonnement. Well done!

Jeg noterer meg også kursledernes nevnte programmer ”Museum” og ” Audio…” .

Spørsmålet er så hvordan benytte dette i egen institusjon?
Tja, hvorfor ikke laget sitt eget program? Legge det ut på egen hjemme- og facebook side? Og voila – et nytt markedsføringselement til vårt kjære publikum (både de som besøker oss og de som bare liker å følge med oss). Det er jo egentlig ganske enkelt Jeg lastet ned Mixcraft 4 bare for nyskjerrighetens skyld... Men så klarer jeg ikke helt å bare være nyskjerrig - dermed laget jeg mitt eget lille lydspor... Det får du forresten høre på neste innlegg :)

1 kommentar:

  1. Du skårer igjen,solpånett:-)

    Vel utført, ikke så mye anna å si...

    Mvh Frøydis

    SvarSlett