søndag 14. mars 2010

Vennesteder

Hotmailkonto og MSN har vi i heimen benyttet i lange tider. Sistnevnte har blitt spesielt mye brukt av eldstemann etter at vi flyttet fra Oslo til Ålesund. Han chatter og spiller spill med sin fetter Henrik i Oslo. På den måten opprettholder de to kontakten, og ikke bare når de treffes to - tre ganger i året. MEN det er kun fetter Henrik som foreløpig står på vennelista. Prøver å ha mammakontroll så lenge som mulig :)

MSN er også til glede for oss andre i familien. Når farmor er på besøk hos fetter Henrik så logger vi oss på hele gjengen og hilser på hverandre gjennom MSN webkamera.

Husfruen har også sin egen konto for de av dere som ønsker å ”slå av en prat”: siw.solvang(a)hotmail.com

For øvrig er også gruppa med det fengende navnet ”Vi som er på web 2.0 kurs” opprettet. Feel free to join in! Et flammende (øh, IKKE) innlegg er lagt inn for å sette i gang heftige diskusjoner i gruppa…

De øvrige ”pratekanalene” som eksempelvis Skype er helt suveren – spesielt for long distance calls :)

LinkedIn er et business network og ikke et ”privat” nettested av typen facebook. Jeg er tilknyttet dette nettstedet (ble lurt med i tidlig ungdom...) men har egentlig ikke gjort noe mer ut av det. Men jeg får stadig  mail fra en ”John” som påstår han kjenner meg. Jeg kan ikke huske den ”businesskvelden” i vertfall…

Så var det Meebo – en gave til alle hos som har så ”smarte” brukernavn og passord at vi selv ikke husker det en gang. Men sikkerheten er jo på topp da, når ikke engang brukeren selv husker innloggingsdata. Så heia Meebo – et supert sted for oss som har 1000 passord og brukernavn slengende rundt omkring. Jeg må bare finne de frem først, så skal jeg finne et nytt brukernavn og passord for å opprette Meebokonto… Hm, hvilket kløktig passord skal jeg bruke der da tro?

1 kommentar:

  1. Du er herved lagt til og kan regne med å bli kontakta via MSN siden du har fått eget avlukke;-)

    Passord og kontoer...ja du skulle sett lista mi=)

    Mvh Frøydis

    SvarSlett