søndag 4. april 2010

Google Maps I - bare barnemat...

Søker du deg inn på Sunnmøre Museum finner du både museet (på riktig sted!) og vurderinger fra ulike nettsteder hvor museet er omtalt i tillegg til kommentarer og bilder lagt inn av privatpersoner. Ikke noe snusk eller fanteri. Likevel - ønsket om å ”sikre eierskap og kontroll” ble for stor for en stakkars markedsfører...

Dermed bar det inn på www.google.com/localbusinesscenter for å registrere og selv være redaktør for ”hovedinformasjonen”. Det som er helt fantastisk er at man i tillegg til ”tørr, men matnyttig informasjon” også kan legge ved bilder OG ikke minst filmer fra YouTube. Bildene hadde jeg litt problemer med – aunsett hvor mye jeg reduserte størrelsen ville de ikke hentes inn. Her må jeg jobbe litt mer. Men filmen om Sunnmøre Museum fra YouTube var ingen problem å legge inn.

Så kom jeg til siste steg i prosessen – verifisering av at jeg kan være redaktør for informasjonen. Smal sak - tenkte jeg. Alle elementene i web 2.0 kurset har jo vært preget av at vi enkelt kan opprette og dele. Sjokket ble derfor stort da jeg møtte følgende melding fra Googles: ”På slutten av registreringen ber vi om at du verifiserer informasjonen på telefon eller på et postkort - sistnevnte tar 2- 3 uker” !!!???

Jeg valgte telefon…

1 kommentar:

  1. Godt jobba! Kontroll er en livsstil:-)

    Mvh Frøydis, semikontrollfreak

    PS:Bra bruk av etiketter, men husk lenker f.eks til YouTube;-)

    SvarSlett